בשנים האחרונות הורגלנו לבצע סליקה באינטרנט כמעט כדבר יומי יומי ולרכוש מוצרים רבים באינטרנט, בין אם מדובר במוצרים פיזיים ובין אם מדובר בסחורות דיגיטליות כמו למשל ספרים אלקטרונים, שטחי פרסום באינטרנט או משחקים.
עם שימוש הולך וגובר באמצעי תשלום אלקטרונים, אין פלא שיותר ויותר חברות רוצות להיכנס לתחום הרווחי הזה ולהציע שירותי סליקה תוך כדי גריפת רווחים נאים מעמלות הטרנקזיה, לרוב ממקבלי התשלום. בנוסף, כיום מימד האבטחה (פרוטוקול SSL) מקבל משקל בכל הנושא של אופטימיזציה של אתרים למנועי חיפוש ואתרים שמקפידים לבצע סליקה פנימית (כלומר, ללא הפניה לגורם צד ג') מאובטחת מקבלים עוד נקודות זכות בגוגל.Amazon Payments
Amazon Payments הוא שירות חדש יחסית (נפתח בסוף 2013) שמציע לקמעונאים ברשת להציע באתרים שלהם תשלום באמצעות חשבון אמאזון, כך שכל שהלקוח צריך לעשות הוא להקיש את פרטי החשבון שלו באמאזון והסליקה תתבצע באמצעות מערכת הסליקה הפנימית של אמאזון מבלי הצורך לעבור לאתר אמאזון עצמו. לשירות ישנה גם תמיכה במובייל כך שהרכישה באמצעות טלפון נייד היא לא פחות נוחה מאשר רכישה במחשבי Desktop או טאבלטים. מכל בחינה אחרת, השירות דומה מאוד לזה של PayPal, כולל אפשרות לחיוב אוטומטי ומערכת למניעת הונאות.
ApplePay
בדומה למערכת של אמאזון, גם המערכת של אפל מנצלת את העובדה שפרטי כרטיס האשראי שלנו כבר מאוחסנים בחשבון אפל שלנו ומאפשרת לנו לשלם במגע טביעת אצבע אחת (או סיסמה) גם באתרים אחרים ואפילו בחנויות פיזיות באמצעות הצמדת מכשיר האייפון או Apple Watch לקורא כרטיסים מיוחד.... אפל גם מתגאה בכך שהמערכת שלה מאובטחת במיוחד מכיוון שפרטי כרטיס האשראי לא מאוחסנים בשום מכשיר, אלא רק בחשבון עצמו, והם גם לא מעוברים לקמעונאים עצמם, שמקבלים רק את מספר המכשיר הייחודי (שמוטבע על גבי הצ'יפ שלו). בנוסף על זאת, השירות מאפשר לשלם בתוך אפליקציות גם על מוצרים שהם לא In App Purchases (מוצרים דיגיטאליים). לדוגמה, אם אנחנו נמצאים בתוך האפליקציה של חנות המוכרת אביזרים לפלאפונים, נוכל להזמין כיסוי למכשיר שלנו באותה קלות בדיוק...
הרפורמה בסליקה בבנק ישראל
מלבד חברות הסליקה הבינלאומיות, גם בנק ישראל רוצה להפוך את הסליקה עבורנו, הישראלים לקלה ונוחה יותר: הבנקים עצמם מציעים מזה זמן מה אפשרות לסליקה אלקטרונית של צ'יקים דרך האפליקציות שלהם, אך בפעם הראשונה בנק ישראל רוצה לבצע רגולציה בתחום כך שיהיה אפשר להפקיד כל צ'יק מכל בנק בכל בנק אחר (הפתרונות של הבנקים כיום מחייבים שהצ'יקים יהיו מאותו הבנק בו מתנהל החשבון אליו מופקד הצ'ק). מלבד הקלות של הסליקה עצמה אל הלקוח, בנק ישראל צופה שהמעבר אל הסליקה האלקטרונית תהפוך את הבטחת העסקאות הסופית למהירה יותר (כיום לוקח לאשר צ'ק באופן סופי כשלושה ימי עסקים) ותוריד את העמלה הסופית ללקוח. השיק הממוחשב גם יוכל לשמש כראייה בבית המשפט או לתהליכי גבייה בהוצאה לפועל. כמו כן, יהיה אפשר לבצע הפקדה של צ'יקים גם כאשר הבנקים יהיו סגורים או מכשירי ההפקדות האוטומטים לא יפעלו... החוק עבר בכנסת בחודש פברואר, וייכנס לתוקפו בחודש אוגוסט, כאשר למשך שנה וחצי יהיה אפשר עדיין לסלוק צ'יקים ידנית ואלקטרונית, ולאחר מכן בצורה אלקטרונית בלבד.
חבילת הטריפל של כ.א.ל
בחודש פברואר השנה, החלה חברת כרטיסי האשראי ויזה כ.א.ל להציע לעסקים פתרונות סליקה גם במסוף חכם בבית העסק (EMV), גם באינטרנט וגם במובייל. הסליקה באינטרנט מתבצעת באמצעות דף תשלום מיוחד בעל תקני אבטחה מתקדמים. הסליקה במובייל מתבצעת באמצעות אפליקציה מיוחדת בשם CalPos המשתמשת בשבב ה – NFC של הטלפונים החכמים על מנת לזהות את כרטיס האשראי של המשתמש. לסיכומו של דבר, אין ספק ששוק הסליקה האלקטרונית באינטרנט מתחמם והולך, וככל שיעבור הזמן, כך יותר ויותר חברות מסביב לעולם ירצו להיכנס לעולם זה ולקרוא תיגר על השחקנים הגדולים בשוק. אם אתם מנהלים עסק של E-Commerce, ודאו שאתם מעודכנים באפשרויות הסליקה השונות, שהאתר שלכם עומד בתקנים המחמירים של אבטחה ובמידה ואתם מבצעים מעבר לפרוטוקול מאובטח SSL – ודאו שהקידום ומאמצי הSEO שלכם לא נפגעים כתוצאה מכך. אם אינכם בטוחים, מוטב להתייעץ עם חברה מקצועית לקידום אתרים שתוכל לבדוק זאת עבורכם. בהצלחה!בואו נכיר.
פנו אלינו בנושאי אתגרים, פרויקטים, שיפורים או ייעוץ
נעים להכיר.
סטודיו לשיווק דיגיטלי
שיווק בדיגיטל, מורכב ועשיר. מגוון אפשרויות פרסום ואתגר הניהול גדול. סטודיו דיגיטל בעל אנשי מקצועי רבי תחום ובעלי נסיון רב אשר יעמדו לרשותכם בעת בכדי למקסם את התוצאות במגוון ערוצי הפרסום. כל זאת במעטפת של סטודיו בוטיק דיגיטלי טכנולוגי שחי דיגיטל 24/7 בכדי לתת לכם את הפתרונות הטובים ביותר.
את הסטודיו מוביל גיא לב, בעל ניסיון עשיר בעיצוב, פיתוח ושיווק באינטרנט, משנת 2004. אחראי על הצלחות כמו אתר וואלה טורס, מעריב, הובלת פרויקטים בחברת טויוטה, סלקום, הפניקס ועוד. בעל ידע רב בעולם השיווק, חי ונושם דיגיטל 24/7.
ביחד עם צוות מוביל שגיבשנו, מעניקים ייעוץ שוטף וכן פתרונות טכנולוגים מורכבים ועד ניהול והובלת קמפיינים ברחבי ערוצי הפרסום. בסטודיו שיווק דיגיטלי נוכל להעניק לכם למעשה את כל פתרונות הדיגיטל במקום אחד.